Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları | Firma Ekle - Ücretsiz Firma Rehberi - İş Rehberi - Ücretsiz Firma Ekle

Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları

Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları

Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları

Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları

Genellikle kadınla fazla kiloloarından kurtulmak isterler. Bu sebeple bazı kilo verme yöntemleri denerler ve başarılı olamazlar. Çoğu zaman kiilo vermeye çalışırken sağlıklarını riske atarlar.

Sağlıklı Kilo Vermenin Yöntemleri

Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları

 

1) Kilo vermeyi aklınıza koyun. Kilo vermek için hayatınızda bazı değişiklikler yapmanız gerekecek.

2) Günde aldığınız kalori miktarını bi anda azaltmayın. Kalori miktarını gün geçtikte zamanla azaltmanız gerekir. Aksi halde bu ani kalori düşüşü bolizma hızında yavaşlamaya sebep olur, buda sizi  kilo veremez durumuna getirir.

3) Günlük hayatınızda daha çok hareketli olmaya çalışın. Arabanızı daha uzağa parkederek yürümeyi sağlayın. Asansör kullanmak yerine merdivenlerden çıkmak uzun vadede fark yaratacaktır.

4) Kilo vermek için yemek vaktinden 10-15 dakika önce iki bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Bu yöntem tokluk hissi yaratacağından az yemek yemenizi sağlar. Bi nebzede olsa bolizmanızı hızlandıracaktır. Sadece bu yöntemi kullanarak ayda 1-1.5 kilo vermeniz mümkün hale gelecektir.

5) Kendinizi yavaş yemeye ve çiğnemeye alıştırın. Yavaş yiyerek bile 3-4 lokmada doyduğunuzu göreceksiniz. Bu yöntemle senede 8-10 kilo daha zayıflaycağınız anlamına gelir.

6) Kola, cips ve patates kızartması gibi sağlıksız yiyeceklerden uzak durun.

7) Günün en önemli öğünü olan kahvaltıyı sakınlıkla es geçmeyin. Kahvaltı yapmanız sizin kan şekerinizi dengede tutari bolizmanızı dinç tutar ve diğer öğünlerde daha az yemek yemenizi sağlar.

8) Sağlıksız ve hiçbir işe yaramayan diyet programlarından uzak durun. Uzmanların sağlıklı ve kalıcı bir zayıflama için önerdiği kilo verme limiti 1 ayda en fazla 4 kilodur.

9) Su tüketiminizi biraz daha sıklaştırın. Çok su tüketimi kilo verdirmez fakat kilo vermeye başladıysanız çok su tüketmeniz gerekir. Su, vücdutta oluşan zararlı maddelerin uzaklaşmasını sağlar. Kilo vermeye başladıkça vücutta ki zararlı maddeler artacağından su tüketimi çok önemlidir.

10) Gerçekten kilo vermek istiyorsanız Akşam saat 8 'den sonra kesinlikle gıda tüketmeyin. Kilo vermede bir önemli kural ise uyumaktır.

11) Kesinlikle yapay tatlandırıcı kullanmayın. Yapay tatlandırıcının kan şekerini düşürdüğüne dair pek çok araştırma bulunuyor. Bu tatlandırıcılar ne kadar sağlıklı gösterilmeye çalışılsada  bunlara inanmayınız.

12) Kullandığınız bütün gıdalarda şekeri azaltın. Şekeri kilo vermek için değil, sağlığınız içinde azaltmanız gerekir. Çok şekerli gıdalarını hayatınızdan çıkarmanız gerekmektedir. Bal ve reçel yemekten kaçının. Çünkü reçele çok fazla miktarda şeker ilave ediliyor.

13) Meyvelerin kilo aldırmadığına dair söylentiler var. Meyvelerde Früktoz şekeri bulunur. Çok fazla meyve tüketirseniz özellikle karın bölgesinde aşırı yağlanma yapcaktır.

14) Kilo vermek adına maydonozla ilgili pek çok tarif dolaşmakta. Maydonoz c vitamini barındırma yönünden zengindir. Maydonoz bilinenin aksine kilo verdirmez. Maydonozun en kuvvetli özelliği idrar söktürücü özelliğe sahip olmasıdır.

15) Sabahları aç karnına elma sirkesi, limon suyu gibi içecekleri tüketip kilo vermeyi deneyenler var. Bu içeçekler kilo verdirmez aksine mide de çok büyük rahatsızlıklara yol açabilir.

16) Hayatınızdan tuzu tamamen çıkarın. 1 gram tuz 1 bardak suya eşittir. Fazla tuz tüketimi sizi daha kilolu gösterecektir.

17) Metabolizmanızı sürekli hızlı tutmanız için öğünleri atlamamanız gerekir. Uzun süre aç kalmayın ve aldığınız kalorileri bi anda azaltmayın.

18) Protein açısından zengin olan gıdalara sofranızda daha fazla yer açın. Çünkü protein sindirimi diğer gıdalara göre sindirimi uzun sürer ve kolay kolay sizi acıktırmaz. Et, tavuk, yumurta ve süt bol miktarda protein içeren gıdalardır.

19) Sürekli aynı gıdaları tüketmeyin. Tüketeceğiniz çeşitli gıdalar hem kilo vermenizi hızlandırır hemde dengeli beslenmenizi sağlar.

20) Birkaç kilo verdiğinizde kendinizi ödüllendiriniz. Bu, zayıflama yöntemlerini yaparken size artı olarak geri dönecektir. Kilo verdikçe daha iyi bir hayat ve daha sağlıklı bir yaşam bilinciyle yapmak sizi mutlu edecektir.