Kolesterolü İndirmenin Yolları | Firma Ekle - Ücretsiz Firma Rehberi - İş Rehberi - Ücretsiz Firma Ekle

Kolesterolü İndirmenin Yolları

Kolesterolü İndirmenin Yolları

Kolesterolü İndirmenin Yolları

Kolesterolü İndirmenin Yolları

Yüksek kolesterol en tehlikeli durumlardan biridir, kalp hastalığını tetikler. Ancak hastaları için en iyi haber, kolesterolün hasta önlemleri ile kontrol altına alınabilmesidir. Yani bir hastanın kolesterolü yüksekse ilaç yardımı ve diyet yardımı ile kolesterol kontrol altına alınabilir. Kolesterol konusunu ele aldığımız makalemizde kolesterolün tanımı olarak kan yağı (trigliserit) HDL ve LDL tanımlarına da değinmemiz gerekiyor. Kötü kolesterol denen LDL en düşük seviyede olmalıdır. HDL ise ne kadar yüksek seviyede olursa o kadar iyidir. Kolesterol hastalarının kan damarlarını içeriden plaklar oluşturmak sureti ile tıkayan kolesterol - kötü kolesterol iyi ve dengeli beslenme egzersiz ve stressiz yaşamla beraber; kötü alışkanlıkların bırakılması ile kolayca dengelenebilir. Sadece kolesterol düşüren ilaçlara güvenmek risklidir. Kalp hastalıkları ve felç kolesterol artışının bir anlık sonucu olabileceği için bu durum kontrol altında tutulmalıdır. Kişi; bu gün kolesterolüm iyi, istediğim her şeyi yiyebilirim dememelidir.

Kolesterol indirmenin Yolları

Çok kolesterol barındıran besinler: Çok kolesterol barındıran besinler, hayatımızda olmazsa olmaz besinler değildir. Pizza yemeden de insan yaşayabilir ya da yağlı kuzu eti sakatat yemeden de insan yaşayabilir. Amaç protein almaksa natif olarak mercimek çorbası da etteki protein kadar protein barındırır. Trans yağlar ve kekler, pastalar kurabiyeler börekler baklavalar hayatımızı renklendiren besinler olmasına karşın kolesterol arttırıcı besinler olduklarından dolayı belli bir yaştan sonra terk edilmelidirler. Egzersiz sadece kötü kolesterolü düşürmekle kalmaz, aynı zamanda iyi kolesterolü de yükseltir. Beslenme programınıza lifli besinler ekleyin. Elma armut kuru erik fasulye yulaf ezmesi bol lif barındırır. Bol lifli besinler kolesterolü düşürürler. Balık tüketerek de kolesterolü düşürebilirsiniz. Günde 1 saat tempolu egzersiz de kolesterol düşürür.  Şekerli yapay rafine işlenmiş paket besinleri bir kenara bırakıp; tamamen organik besinler tüketmek yararlıdır. İyi bir moral de kolesterolü düşürür. Moraliniz yüksek ise bazı yararlı hormonlar salgılanır. Bu hormonlar damar içinde plak oluşmasını engeller. Mutlu olmak huzurlu olmak sağlıklı olmak demektir.

Fazla Kalori Yağ Olarak Depolanır

Bir insan fazla kalori alıyorsa ve az hareket ediyorsa potansiyel bir kolesterol hastasıdır. Bu kişinin beslenme programını değiştirmesi gerekir ve egzersize ağırlık vermesi gerekir. Kalp damar sorunu ortaya çıktıktan sonra bu önlemleri almak zaruri hale gelir. Ama neden onca ameliyat ve ölüm korkusu deneyimi yaşayalım ki? Sağlığımız yerinde iken kolesterol yapan yağlı besinleri hayatımızdan çıkarmakla uzun ve sağlıklı bir ömür kazanırız. Sorun şu ki sağlıklı insanlar, bunun değerini bilip mutlu olmayabilirler. Çoğumuz sağlığımızın değerini bilmeyiz. Ancak hastane köşelerinde süründüğümüzde değerini anlarız ki o zaman da genelde iş işten geçmiş olur. Son söz olarak önlenebilir ölümcül hastalıklar arasında yer alan yüksek kolesterol hastalığı , bilinçli bir yaklaşımla önlenebilir.